آدینه دلبران

آدینه دلبران
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آدینه دلبران و آدرس adineyedelbaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب

سازش در دقیقه 90
فاجعه اقتصادی آمریکا را به تعویق انداخت
بحران «تعطیلی دولت فدرال» آمریکا پس از 16 روز با عقب‌نشینی دقیقه 90 جمهوریخواهان موقتا پایان یافت و این عقب‌نشینی فاجعه اقتصادی آمریکا را به تعویق انداخت.
پس از 16 روز تعطیلی «پرهزینه» دولت فدرال آمریکا بر سر تصویب بودجه دولت و پافشاری باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور بر مواضع خود سرانجام چند ساعت مانده به وقوع «فاجعه اقتصادی» جمهوریخواهان مجبور به عقب‌نشینی از مواضع خود شدند. بدین ترتیب یک توافق «شکننده» بحران بودجه این کشور را موقتا به تاخیر انداخت. این توافق به دولت اوباما این امکان را می‌دهد که تا 15 ژانویه (اواسط دی ماه) به منابع مالی مورد نیاز دسترسی داشته باشد. به گزارش «مهر» این توافق پیشتر در سنا توسط «هری رید» رهبر اکثریت دموکرات و «مایکل مک کانل» همتای جمهوریخواه وی مورد بحث قرار گرفته و با اکثریت 81 رای به تصویب رسیده بود. با این حال 18 سناتور از مجموع 46 سناتور جمهوریخواه با مفاد این توافق مخالفت کردند.
اما در مجلس نمایندگان اوضاع به‌گونه‌ای دیگر بود. در این مجلس طرح توافقی سنا با 285 رای موافق در مقابل 144 رای مخالف به تصویب مجلس نمایندگان رسید. این طرح با این که مورد موافقت اکثریت دموکرات قرار گرفت، اما جمهوریخواهان به رهبری «بینر» به شدت با آن به مخالفت برخاستند. آنها اعلام کردند ترجیح می‌دهند دولت آمریکا ورشکست شود تا اینکه به طرح اصلاحات سیستم بهداشتی اوباما رای مثبت بدهند.
بر اساس این توافق 35 صفحه‌ای با بودجه اجرایی دولت تا ژانویه 2014 و با موضوع افزایش سقف بدهی‌‌های دولت تا فوریه همین سال موافقت شد. در حالی که دموکرات‌ها این توافق را پیروزی بزرگی برای خود به شمار می‌آورند، جمهوریخواهان از بر باد رفتن رویاها و همبستگی سیاسی خود سخن می‌گویند. در همین رابطه «اریک کانتور» از مقامات حزب جمهوریخواه گفت: دیگر باید این جمله را که چه کسی جمهوریخواه بهتری است، فراموش کرد.
این اتفاق همچنین امید جمهوریخواهان برای تصاحب اکثریت کرسی‌های مجلس سنا در انتخابات کنگره در نوامبر 2014 را بر باد داد. در عین حال مقامات این حزب نگران کاهش کرسی‌های خود در مجلس نمایندگان و از دست دادن اکثریت آن هستند. این در حالی است که بسیاری از آمریکایی‌ها در جریان درگیری‌های سیاسی بر سر تصویب بودجه، حق را به اوباما داده و جمهوریخواهان را در به تعطیلی کشانده شدن دولت مقصر می‌دانند. ناظران بر این باورند که کشمکش سیاسی اخیر بیش از همه به نفع اوباما و به زیان جمهوریخواهان تمام شد.
این توافق همچنین باعث شد روز پنجشنبه صدها هزار کارمند دولتی که به مرخصی بدون حقوق اجباری فرستاده شده بودند، سر کار خود بازگردند.
مشکل هنوز حل نشده است
حل مشکل تصویب بودجه در آمریکا تاکنون به همین شکل یعنی موافقت با افزایش سقف بدهی به تعویق افتاده و در واقع هیچ‌گاه حل نشده است. به عبارتی همیشه ساعاتی قبل از خالی شدن خزانه دولت، به دولتمردان اجازه داده شده بیشتر از مبلغی که اجازه داشته، قرض بگیرد. مجوز قرض گرفتن امسال دولتمردان آمریکایی موقتی است و فقط 3 ماه اعتبار دارد.
برای همین، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان دو حزب ماموریت یافته‌اند راه حلی برای بودجه سال آینده پیدا کنند.
به گزارش یورونیوز، کارشناسان معتقدند آمریکایی‌ها باید برای حل این معضل به یک راه‌حل جامع دست یابند.
واکنش‌ها
باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا پس از موافقت کنگره گفت این بحران «به اعتبار و اقتصاد آمریکا ضربه زد.» به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، اوباما گفت: «بحران بودجه تنها با یک توافق موقتی پایان یافته است، واشنگتن نسبت به تعهدات مالی خود تخلف کرد، این امر به صداقت و اقتصاد ایالات متحده ضربه زد.» رئیس‌جمهور آمریکا این را هم گفت که «بی‌ثباتی سیاسی» در این چند روز، باعث تشویق دشمنان و دوستان این کشور شد.
به اعتقاد «اوباما» این بحران علاوه بر کند کردن رشد اقتصاد آمریکا به «اعتماد به نفس» دولت این کشور نیز لطمه زد. رئیس‌جمهور آمریکا حتی اذعان داشت هیچ چیز مثل این دو هفته به اعتبار کشورش لطمه نزد. «کریستین لاگارد»، رئیس‌ صندوق بین‌المللی پول نیز در واکنش به تصمیم کنگره به افزایش بدهی‌های دولت، این تصمیم را «گامی مهم» اما «موقتی» خواند و افزود، این کشور به راه حلی بلندمدت نیاز دارد.
چین، به عنوان بزرگترین طلب‌کار دنیا از آمریکا نیز به توافق جمهوریخواهان و دموکرات‌ها بر سر حل بحران بودجه واکنش نشان داد.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، سخنگوی وزارت خارجه چین از «پیشرفت در حل بحران اقتصادی آمریکا استقبال کرد.»
این مقام چینی گفت «آمریکا بزرگترین اقتصاد جهان را دارد و حل مسائلی از این قبیل هم برای واشنگتن و هم برای جهان مفید است.»
روزنامه «مردم»، ارگان حزب حاکم چین هم که طی روزهای گذشته مقالات جنجالی علیه آمریکا بر سر این بحران منتشر کرده است، پس از این توافق نوشت: «ما بزرگترین طلبکار دنیا از آمریکا هستیم و حق داریم نگران باشیم.» این روزنامه در ادامه افزود: «ورشکستگی اعتباری آمریکا بیش از آنکه برای پکن خطرناک باشد برای خود آمریکایی‌ها خطرناک خواهد بود. پیش از این رئیس بانک جهانی نیز گفته بود، در صورت حل نشدن بحران بودجه آمریکا، هم آمریکا و هم بسیاری از کشورهای در حال توسعه با یک «فاجعه» اقتصادی مواجه می‌شوند و آمریکایی‌ها بیش از سایر کشورها لطمه می‌خورند. یادآور می‌شود بدهی دولت آمریکا در حال حاضر نزدیک به 17 تریلیون دلار است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
[ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, ] [ 17:55 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وب سایت ستاد برگزاری نماز جمعه دلبران خوش آمدید
آرشيو مطالب
تير 1394
خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب